Dag doce

15 september 2019 - Platja d'Aro, Spanje

Dag twaalf alweer...

Er valt over dag twaalf niet zoveel te vertellen. De wandeling naar het zwembad gemaakt waar het water wéér koud was. Dat zal deze vakantie waarschijnlijk niet meer veranderen. Het is overigens niet vervelend om daar e liggen op de bedjes in de zon.

Terug bij de bungalow nog maar eens een koffie creatie gemaakt. Deze keer is het simpel gehouden, al doet de naam anders vermoeden. ParadIJskoffie.

ParadIJskoffie

We bedachten dat het leuk zo zijn om toch eens een stukje pad te gaan lopen en daarna eten bij 'Luhvant'. Eerst een potje yahtzee spelen. Dat hoort bij onze vakanties. Omdat het hier vrij snel donker wordt, relatief korte tijd schemer, hebben we het pad uitgesteld.

Men heeft massaal onze parkeerplaats ontdekt, er was wederom geen plek te vinden. Inmiddels kennen we de gratis plekjes wel waardoor we een hele wandeling hadden naar Llevant. Onze hele wandeling is intussen ook wel duidelijk, het was 50 meter verder.

Zoals gewoonlijk was het druk bij Llevant. Nu zijn we brutaal geweest door zelf een plekje te bezetten, dit was de enige plek waar we nog niet hadden gezeten. Mooi zicht op alle mensen die voorbij lopen, dat blijft leuk om te zien. Stellen die mot krijgen omdat manlief de herhaling van een penalty terug wil kijken terwijl zij door wil lopen. Er hangen redelijk grote schermen op het terras en binnen waar gewoonlijk muziekvideo's te zien zijn, tenzij er gevoetbald wordt.

'Luhvant'

Standaard krijg je een zakje chips bij de menukaart. En bij de rekening een drankje van het huis, veelal een zoete en sterke likeur. Onze keuze was snel gemaakt, paella, pizza en een Griekse salade. Bij de vlees/vis gerechten serveren ze namelijk geen bijgerechten, tenminste tot vorig jaar. Bij de pizza serveren ze dan wel weer een gebakken ei. Daar zijn ze hier gek op. De paella wordt in de pan geshowd dan ga je akkoord of stuurt het terug. Het wordt, bij goedkeuring, op een bord geschept. Het eten is hier altijd goed en er gaat nooit iets fout, terwijl ze al snel 100 tafels hebben die bijna altijd bezet zijn.

Paella

Pizza met een eitje

Voor de verandering na het eten een ijsje gegeten. Een paar jaar geleden werd gezegd: "neem geen Bananasplit, die is zo enorm groot, krijg je bijna niet op". Dan is de keuze niet moeilijk; een ijscoupe die goedkoper is, goedkoper moet wel kleiner zijn, toch?? No, no, no! Coupe Llevant is zo mogelijk nog groter. Nu maar één coupe Llevant besteld en voor de vrouw een klein coupje, ze moet aan de lijn denken want nog een paar dagen in bikini. Bovendien vanavond bij de koffie een appelflap (El Lidl) en morgen ontbijten met chocolade croissants...

Ijsje...

Mañana uitbuiken.