Dag 'oen'

4 september 2019

Eindelijk is de dag van vertrek aangebroken, de welverdiende vakantie kan beginnen. Op de vroege ochtend de auto inpakken, het overlevingspakket samenstellen en gaan; op naar Platja d'Aro. Tot Maastricht gaat het goed, daarna begint het filerijden, al is dat beter dan rekeningrijden. Deze keer keurig om Luik heen gereden, lang leve rijden zónder navigatiesysteem. In Luxemburg de auto volgooien met belangrijke zaken... Plus de uitdaging aangaan om koffie uit de automaat te halen met een pinpas. Bij poging vijf was het raak. De oorzaak was overigens niet dat we de Franse uitleg niet begrepen, de gemiddelde Fransman kreeg het ook niet voor elkaar. De aanhouder rijdt verder met koffie.

In Frankrijk zijn we nog even doorgegaan met korte files door werkzaamheden, ongelukken en in- en uitvoegend verkeer. Na de spits konden we goed doorrijden, helemaal nadat we op de tolweg kwamen. Voor de zekerheid de navigatie aangezet in de buurt van Lyon, dat moet je niet doen als je de route kent. Nu reden we via de andere kant om Lyon heen, een omweg. We hebben overnacht in Valance, volgens Google maps heet de plaats 'Veelens'.

1. Ingrid Veenstra:
    6 september 2019
    Heel veel plezier, en we gaan jullie vr en 😁
  2. Annette:
    6 september 2019