Dag nueve

12 september 2019 - Platja d'Aro, Spanje

Wéér vertraging, echt net de NS waait het een beetje dan rijden de treinen niet en komt er geen verslag.

Na de gigantische regen en behoorlijk onweer kon het niet uitblijven dat het weer te typeren is als Hollandse herfst. Gezellig binnen gezeten, kijkend naar diverse weerberichten wanneer het droog zou worden, áls het al droog zou worden. Gelukkig werd het dat. Op naar het centrum van Platja d'Aro.

Het zou vast niet druk zijn, immers naseizoen en slecht weer. Op 'onze' parkeerplaats stond het vol. De eerste keer vonden we op de tweede dag dat we naar het centrum gingen al een terrein om gratis te parkeren. Whoop whoop! Dat werd ons terrein waar we eigenlijk altijd konden staan. Nu maar een eindje verder. Daar gingen we door de harde wind. En door de mensenmassa, het was behoorlijk druk.

Snel gekocht wat we wilden kopen en plaatsnemen op een terras. Het voelde erg Nederlands, niet alleen door het weer maar ook door de buren op het terras. Ons uitzicht was top...

Herfst

Na de koffie via de andere kant terug naar de auto, daar leek het wel windkracht 8. Een stuk afgezet met agenten erbij, daar moest wel iets serieus aan de hand zijn. Dat was ook het geval; twee takken uit de boom gewaaid! Moet niet gekker worden. Dat werd het wel, het begon weer te sputteren.

Vervolgens boodschappen doen en op jacht naar aardappelpartjes, -schijfjes of iets in die geest. Niks! Gelukkig zit hier vlakbij El Lidl nog een geweldige Spaanse supermarkt El Aldi! Ook daar geen aardappelproducten waar we naar op zoek waren. Dan maar twee kilo aardappelen en aardappelen schillen.

Nee, ik ben niet ziek ze zijn wel gebakken mét een biefstukje en salade erbij en dat op twee kookplaten en erg kleine pannen. Je moet er wat voor over hebben.

Aardappelen groenten en vlees

Zien wat het morgen wordt met het weer. Kiek wat wordt.

Hasta Mañana!