Dag ocho a la de NS

11 september 2019 - Platja d'Aro, Spanje

Dag ocho terwijl we al iets verder in de tijd zijn....  Ongeveer 12 uur vertraging. Ze zien onweer en zijn van slag. Alsnog dag acht, de dag waarop de zon nog lacht.

In de middag een beetje Pathmosgedrag vertoond, in de voortuin in de zon gezeten, zonder bier dat dan wel maar mét koffie. Dat was prima zitten, voor onze neus een palmboom en achter ons een palmboom, ideaal voor het vakantiegevoel.

In de koelkast hadden we nog Apasta staan, 4 salchicha de pollo, tomates y cebolla. Gekocht in Spanje dus ook de Spaanse benamingen voor kip worstjes, tomaten en ui. Die zijn vakkundig door de man des huizes door de Apasta gegaan. Hierdoor hadden we heerlijke Apasta plus dan wel KApasta...

Gezien het feit dat ze op de camping geen ijskoffie maken hebben we dat zelf maar even gemaakt. Men neme koude koffie, chocolade ijs, slagroom (gezoet nog wel), scheutje caramel likeur en de staafmixer, even lawaai maken et voila ijskoffie! Garneren met slagroom en geraspte hazelnoot. Hoe we aan dat laatste zijn gekomen is ons geheim. Nee, niet gejat! De koffie was ontzettend lekker.

Ijskoffie bungalow made

Begin van de avond even de bungalowhouding gedaan; afwas, afval weggebracht, het yatzeedomein schoongemaakt en een bezem door de 'tent'. Met afval kunnen we goed oefenen voor als we in Enschede wonen, hier moet het afval ook strikt gescheiden worden. Hier loop je alleen tien keer vaker naar de plastic container, statiegeld kennen ze hier namelijk niet.

Later op de avond hebben we een bezoek gebracht aan El Lidl en het tankstation om 'Rêgh" te kopen. Dat is inmiddels een traditie na de hilariteit een paar jaar geleden. Na bungalowkomst eten gemaakt en lekker Hollands, tv gekeken. Nog extra maatregelen genomen voor ons 'onderstel'. Qua uiterlijkheden passen wij nu beter bij elkaar, allebei (op z'n Twents) onmeunig dikke voeten, enkels én onderbenen.

Begin van de nacht werden we getrakteerd op onweer, alleen nog niet zo heftig als het tekeer kan gaan in Spanje. Dat hoeft ook niet. Dit onweer voorspeld niet veel goeds voor morgen.

Hasta Mañana!

1. Gerrit Jansen:
    11 september 2019
    Vandaag werkdag gehad.Kledingkast schoon gemaakt,gereedschap en andere dingen opgeruimd,tafel is leeg,planten water gegeven.Wasgoed is terug. Nu ben ik het een beetje zat,misschien Donderdag vissen,is veel leuker.