Dag siete

10 september 2019 - Platja d'Aro, Spanje

Terwijl ik dit type heb ik behoorlijk wat extra licht.... Ja, de buren heb de buitenlamp laten branden én onweer.

De dag begon met "hallo! Daar zijn we weer!" Ik was binnen en dacht hoor ik dat goed? Inderdaad onze bijna buren van thuis en nu ook bijna buren hier! Het was een begroeting alsof je familie ontmoet waarvan je wist dat ze aan zouden komen. Nu zijn we compleet qua 'campingfamilie'; de pistachenoten etende buren, de bijna buren en het dobbelstenenstel.

Mooi moment om de camping te verlaten! Nee, we zijn niet gevlucht, het weer was zoals voorspeld minder mooi. We zouden een stukje gaan rijden waar we twee jaar geleden ook zijn geweest. Max Verstappen zou er jaloers van worden, wat een bochten circuit. Perfect om te racen, dat deed de plaatselijke Peugeot club dan ook, stuk of 40 kwamen ons tegemoet. Sommige auto's maakten meer lawaai dan dat ze vooruit kwamen.

Deze keer doorgereden naar Tossa de Mar. Vrienden van ons zijn erg enthousiast over die plaats, ze hebben hun pup zelfs Tossa genoemd, daar moesten we zeker een keer naartoe. Eerlijk is eerlijk, het is een leuke plaats met veel klimmen en dalen, goede beenspieroefeningen. Op het strand staat een middeleeuws kasteel, in de plaats zelf is veel terug te zien uit die tijd. En ze serveren daar ook nog eens goede koffie. De terugweg wilden we niet opnieuw via het racecircuit, die extreme bochten, smalle weg, zonder verlichting is niet ideaal. Binnen 500 meter zaten we toch op die weg.... Rechtsomkeer en op zoek naar de normale weg richting Girona. Die gewone weg was óók een bochten parade, gelukkig wel normaal qua breedte. Een aantal Spanjaarden ging het allemaal niet snel genoeg, de 100 meter waar even geen inhaalverbod was vlogen ze er voorbij.

Na deze 'roadtrip' snel naar El Lidl nu wel om gamba's te kopen voor op de BBQ. En vissticks voor het wijf dat geen viswijf is. Vissticks op de BBQ, gaat dat goed? Jaaaaa! Dat gaat uitstekend. Of zou dat komen omdat ze niet van de bekende kapitein zijn?

Intussen is er nog meer licht, vochtigheid en kou, mooi moment om binnen te zitten. Onderweg naar Spanje hebben we cd's van Rob de Nijs geluisterd, die kunnen we nu weer inzetten: het ritme van de regen. Maar.... na regen komt zonneschijn.

Hombre de vacaciones acogedor ¿no?

Hasta Mañana!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerrit Jansen:
    Gezellig toch?
  2. Chantal:
    10 september 2019
    Zeker gezellig, alleen jammer dat we binnen zitten waardoor er minder contact is met de buren.
  3. Yannic V:
    10 september 2019
    Leuke foto van het straten circuit in Spanje!