Dag seis

9 september 2019 - Platja d'Aro, Spanje

Vandaag een actieve dag gepland, waarbij vroeg in de middag naar El Lidl op de agenda stond om gamba's te kopen... Ken je die mop van het stel dat gamba's ging kopen? Precies! Dit is ontstaan omdat we al genoeg in huis hadden voor op de BBQ.

Omdat het mooi weer was opnieuw de trip naar het zwembad gemaakt. Het blijft een dingetje die afstanden hier. Het zelfde geldt voor zwemmen. Kan niet anders of het water is vernieuwd, qua waarden heeft het daar ook alle schijn van. Morgen een nieuwe poging, al bestaat de kans dat we dan een probleem krijgen met schijn, zonneschijn.

Bij het zwembad bedachten we dat heerlijk zou zijn om een cocktail bij de hand te hebben. Helaas mag je niets bij het zwembad, het zwemmen werken ze zelfs tegen. Dan maar op het terras zitten. We hadden al gezien dat ze een ruime kaart hebben met ijskoffie. Van standaard ijskoffie tot varianten met Kit Kat en mokka. Helemaal goed. De kaart opgehaald en een keuze gemaakt. Daar kwam de ober van dinsdagavond aan, uitdaging in de maak. De eerste poging om te bestellen; aanwijzen en 'dos' roepen. Een beteuterd gezicht was het gevolg. "No, café helado, es la máquina, no máquina" Da's lekker. Uit protest niets anders besteld. Vanaf het eerste jaar hebben ze hier problemen met de combinatie ijs en koffie. Eerste drie jaar cappuccino ijs op de kaart, maar niet te bestellen nu dus ook geen ijskoffie. Gelukkig hebben we een campingwinkeltje mét ijskoffie en producten van Jumbo. :-) Al moesten we daar ook weer een eind voor lopen.

We missen dit jaar één ding, onze bijna buurman van thuis, in Facebook termen: een vriend van een vriend. Elk jaar treffen we hem en zijn gezin, nu nog niets gehoord of gezien. Wij zijn er bang voor dat het morgen ineens "hallo, daar zijn we!" is. Al is zijn vaste stek op de camping verhuurd. We gaan het meemaken, of niet.

De BBQ in elkaar gezet en de fik erin, er was immers genoeg te eten, met als hoogte punt vis. Al moest het (soort sprotjes en tonijn) eerst gemarineerd worden. Daarvoor kruiden meegenomen en hier kleine gedroogde chilipepers gekocht. Wat een zaad voor zulke kleine dingen! 😕 Het was de moeite waard, er kwam perfect gegaarde tonijn van de BBQ, keurig rosé gebakken. 'De kok' is bijna overbodig.

Intussen hebben we al drie avonden genoten van pistachenoten etende buren. Voorgaande jaren werden gasten die teveel lawaai maakten naar binnen gestuurd. Wat ons betreft mogen zij hun feestje binnen voortzetten. We blijven Nederlanders, altijd wat te zeuren. ;-)

Hasta Mañana!