Dag 'tres'

5 september 2019 - Platja d'Aro, Spanje

Dit is goed te doen: wakker worden in Spanje met de zon hoog aan de hemel. Onze bungalow heeft het beste terras qua zon en schaduw. Eerst even wat zonnestralen pakken, dan ontbijten. Dan dient de vraag wat gaan we doen vandaag zich aan. Het antwoord: niks! Tenminste niets waarbij we meters moeten maken of actief moeten zijn. Deze vakantie staat in het teken van de drie R-en: rust, regelmaat en reinheid. Rust hadden we al, regelmaat ook want op tijd aan het eten en drinken de reinheid hebben we uit het zwembad gehaald.

Eerst maar eens een potje yahtzee spelen uiteraard weer met zes stenen en Grapperhaus.... Daarna in de zwemkleding gehesen en de lange wandeling naar het zwembad gemaakt. Voor de tijd vast koffie gezet om ijskoffie te kunnen maken, het apparaat schakelt zich na 15 minuten uit, dus geen zorgen over de veiligheid. De zwembandjes zijn meegegaan naar het zwembad dus ook daarover geen zorgen... Na het zwemmen was het tijd voor een beetje van één van de R-en. Wat doe je als je weinig in huis hebt? Creatief zijn met wat je wel hebt. Binnen een halfuurtje stonden er hotdogs op tafel, gemaakt van een restant brood, paar knakworstjes, kaas en overgebleven saus van de magnetron hamburgers. En bungalow gemaakte ijskoffie. Damn tasty!

Rond 20.00 uur naar El Lidl, daar zou het wel eens rustig kunnen zijn. No, no! Lange rij voor één kassa. De knul achter de kassa heeft wel iets opgestoken van de Nederlandse toeristen.

Terug bij de bungalow begonnen met het maken van Apasta ook wel bekend als mamamacaroni. In Spanje smaak het ook prima. Voor de regelmaat als toetje latte macchiato en, omdat het rijmt, een glaasje  Amaretto. We hebben mooi gedaan alsof we thuis zijn, tijdens het eten Videoland kijken.

Na het eten keurig de afwas gedaan om daarna te genieten van het eerste ruststadium. Yahtzee! Door onze eigen spelregels is 15 keer yahtzee gooien niet genoeg voor de winst... Innovatie is ook niet alles. Dan maar naar bed, als we vroeg opstaan kunnen we morgen lang genieten van een bewolkte dag met regen en onweer. Hasta mañana!